הגעת לחינוך מתוך תשוקה
לעשות שינוי ולהשפיע?

אנו מזמינים אותך להגיש מועמדות לקהילה
חדשה ויוקרתית וביחד עם מחנכות מעולות
נוספות – לעשות שינוי אמיתי בעולם החינוך

מודל ארצי

רשויות אשר מעוניינות להגיש מועמדות

לחצו כאן

מודל בית ספרי

בתי ספר אשר מעוניינים להגיש מועמדות

לחצו כאן

מודל ארצי – מחוזי

מחנכות ומחנכים אשר רוצים להגיש מועמדות לתוכנית הארצית בחינוך היסודי

לחצו כאן

על התוכנית

בניית קהילה

יצירת מרחב מאפשר ובטוח, נטול שיפוטיות עם אמון והדדיות. מקום בו המחנכות ימצאו אוזן קשבת, שפה משותפת ושותפות גורל.

פיתוח אישי

תהליך 'הכרת העצמי' של המחנכת- מבוסס חזקות. פיתוח חוסן אישי אל מול אתגרים ודילמות מקצועיות תוך חיזוק ההתבוננות הרפלקטיבית.

פיתוח תפקיד מחנכת הכיתה

עיסוק פרופסיונאלי בתפקיד מחנכת הכיתה המשלב בין ידע תיאורטי מהימן וניסיון המחנכות בשטח. אבחון סוגיות רלוונטיות, מציאת מענה מתוך מגוון אסטרטגיות מותאמות וקבלת הכרעות אפקטיביות.

כאן ועכשיו

התמקדות שוטפת בחווית המחנכות מתוך השטח. איתור צרכים, כאבים ואתגרים ומתן מענה בראי הקבוצתי.

חקר הפרקטיקה

טיפוח גישה חקרנית במסגרת העשייה החינוכית. טיוב עבודת המחנכת באמצעות דיון מבוסס ייצוגים בסוגיות חינוכיות רלוונטיות.

קידום שוויון הזדמנויות

על המערכת והחברה להבטיח נקודת יציאה שווה לכול. תוך חתירה לכך שהישגיו של האדם ומקומו היחסי בחברה ינבעו מבחירותיו ולא מגורמים שאין לו שליטה עליהם.

אודות ראשית

מחנכות כיתה הן אחד מעמודי התווך של בתי הספר ובעלות השפעה מכרעת על מיצוי פוטנציאל, WELL BEING, חינוך לערכים, שוויון הזדמנויות וצמצום פערים.

תקופת הקורונה הדגישה את חשיבותה של מחנכת הכיתה ומשמעות עבודתה עם הילדים. בתקופה זו חודדו שתי תובנות חשובות: הראשונה, שהחינוך, הקשר האישי וההיבטים החברתיים והרגשיים, הם ליבת העשייה של המורים, והשנייה, שמקצוע ההוראה דורש גמישות, התאמה ויכולת למידה מהירה.

על אף שמחנכת הכיתה נושאת בתפקיד מרכזי הן בבתי הספר היסודיים והן בבתי הספר העל יסודיים, תפקידה לא תמיד נתפס כפרופסיה ייחודית, ותהליכי הפיתוח המקצועי הקיימים מבוססים על הכשרות מקצועיות ופדגוגיות מסורתיות, שרובן אינן נוגעות לליבת תפקיד החינוך.

תכנית ראשית מייצרת הזדמנות למחנכת לגיבוש זהות אישית ומקצועית, זאת לצד חיזוק אישי ומקצועי, ביסוס תדמית התפקיד ומתן כלים מעשיים לתפקידה הייחודי. במקביל, עיצוב תפישה חדשה על מקצוע המחנכת במערכת החינוך, וביסוס התחומים בהן היא עוסקת ומנופי ההשפעה שלה, בדגש על קידום שוויון הזדמנויות וצמצום פערים בכיתה.

צוות היחידה

אמיר דוד

חבר צוות מו"פ ראשית: קהילות מחנכות

רוצים להשאר מעודכנים?

הצטרפו לרשימת הדיוור

    מה חדש?

    תפריט
    אפשר לעזור?